domingo, 4 de mayo de 2014

Un any més ens retrobem amb l’obligació de passar comptes amb d’hisenda publica, fins el proper 30 de juny hem de presentar la declaració de renda.  Ja,  durant el més d’abril hem pogut demanar, i en el seu cas acceptar l’esborrany  de les declaracions.

En els  actuals moments de política de lluita contra el dèficit fiscal, hem de recordar que el impost sobre la renda aporta als pressupostos de l’estat aproximadament 70000 milions d’euros.  Aquest  impost  és,  en especial a Catalunya,  el que té uns tipus marginals més alts de tot el món,  en concret a Catalunya,  la tributació arriba a un tipus marginal màxim del  56%. Amb tot,  a la pràctica l’ impost és suportat  fonamentalment per les rendes mitges i mitges- altes;   així segons publica “cinco dias”,  el 30% dels contribuents declaren rendiments d’ entre 21000 i 60000€,  aportant a la recaptació de l’impots aproximadament el 52% dels ingressos. Només el  0,38% dels contribuents declaren ingressos superiors a 150.000€, el que representa un 12,6% de la recaptació de l’impots.  A més,  hem d’afegir que els ingressos és suporten sobre rendes del treball.

Les dades relatives a la recaptació ens indiquen que a la practica quelcom falla, i que encara que tinguem l’impost “més car del mont”, aquest no es paga per tot hom,  o   que qui realment té rendes elevades, només paga l’impost respecte una  part dels seus rendiments, en molts  casos una part mol petita dels seus rendiments, la explicació és senzilla, interposició de societats. Perquè pagar un 56% quant és pot pagar un 25 ó menys?.  Perquè pagar un 21% de les rendes de capital, quant  es pot pagar un 1% utilitzen productes d’ingeriria tributària com les “Sicav”?

Bé,  deixant a part les critiques, al afrontar la declaració, cal tenir en consideració alguns aspectes.  El primer és la possibilitat de donar per bo l’esborrany rebut si  hisenda ens ha enviat la declaració feta.  Cal insistir en la revisió acurada de totes les dades i en el cas de matrimoni,  verificar que la liquidació de  l’esborrany hagi optat per la opció més favorable.  En cas de no  veure clara alguna data,  no s’ha de dubtar en consultar a qualsevol Assessoria.  Recordar que l’acceptació de l’esborrany no exclou de responsabilitats tributaries respecte la correcció del mateix.  Un altra qüestió important  és  verificar,  i tenir clar si s’està o no obligat a fer la declaració. Recordar que no és cert que qui rebi rendes de treball inferiors a  22000€ no ha de fer la declaració , hi ha “un munt” de circumstàncies que comporten la obligació a declarar.  El millor és consultar a un professional, o a la pròpia Agencia Tributària. En Rs-Assessors verificarem si vostè està o no obligat a presentar la declaració de forma  gratuïta.

Finalment, cal comptar amb tota la documentació i dades necessàries per complimentar la declaració i verificar l’opció més favorable. No és senzill escollir entre declaració separada o conjunta quant es tenen fills menors per part de parelles de fet, en els supòsits de separació… Altres fets fan que una declaració pugui ser especialment complexa, vendes d’immobles, existència de rentes irregulars, rescats d’assegurances, pensions compensatòries o alimentícies en els casos de separació…  No dubti’m mai en consultar.
Pel que fa a la renda d’en guany,  no presenta grans novetats respecte la de l’any anterior. Com modificació “estrella”,  l’ eliminació de la deducció per l’adquisició de la vivenda habitual.  Cal recordar amb tot, que si bé desapareix la deducció per la compra de la vivenda habitual, no ho fa respecte els que van comprar la seva casa abans del 2013. També es mante la deducció per adaptar la vivenda a minusvàlids, si la mateixa es va dur a terme abans del 2013. La normativa fa els canvis necessaris per tal de permetre deduir les quantitats pendents d’aplicar en altres exercicis per la deducció d’obres de millora a la vivenda.
Cal recordar que els guanys patrimonials derivats de vivendes comprades entre el 12 de maig i el  31-12-2012  tenen importants beneficis fiscals.

Recordeu que aquest any els premis de loteria superiors a 2500€,  no estant exceptuats de l’imposts. Tributen a un gravamen especial, amb tot, generalment aquest ja heura estat ingressat per l’entitat organitzadora.

Una important novetat la trobem amb el tractament dels guanys patrimonials, si han estat generats en un o menys anys, aquestos passaran a tributar a la base general de l’impots,el que suposa la aplicació de la tarifa progressiva de l’impost.

Cal també verificar  si ens seran d’aplicació alguna de les mides aprovades per estimular l’activitat.  Aportacions en la constitució de Societats Limitades “Nueva Empresa” (subscripcions a partir 29-9-2013). Incentius per als  “business Angels”.   Reducció del 20% sobre el rendiment net positiu pels contribuents que han iniciat una activitat econòmica a l’exercici 2013. Deducció per Inversión del beneficis per empreses de reduïda dimensió.  Pel 2013 es manté la reducció per manteniment o augment de la plantilla respecte l’any 2008.

Des de  el 29 de setembre de 2013 es suprimeix l’exenció dels guanys patrimonials derivats de la transmissió d’accions o participacions en empreses de nova o recent creació i s’estableix una nova exenció per reinversió en el supòsit de transmissió d’accions o participacions en empeses de nova creació.


Rafel Solé

jueves, 24 de abril de 2014


El proper dia 5 de Maig a Rs Assessors iniciem la “Campanya” de la Declaració de Renda i Patrimoni corresponent al any 2013. Si preciseu del nostre assessorament per l’estudi i presentació de les esmentades declaracions, és necessari demanar cita prèvia posant-se en contacte amb les nostres oficines. Tan mateix resulta convenient aportar prèviament la documentació necessària per un estudi adient de la seva declaració. 

Si vostè ha rebut de l’Agència Tributària l’esborrany amb la declaració feta, acceptar el mateix pot ser una bona opció, però abans de fer-ho revisi de forma acurada que la informació adjunta contingui totes les dades, en cas de errors o de no tenir clara la informació, no tingui   cap dubte en consultar-nos.

Reiterem el nostre Agraïment per la serva confiança.



Rafel Solé 

jueves, 10 de abril de 2014

L’AGENCIA TRIBUTARIA RECTIFICA.  Segons el calendari fiscal el termini per presentar domiciliades les declaracions trimestrals  a ingressar, corresponents al Primer Trimestre de l’any en curs era el dia 15 d’abril.  L’ AEAT va modificar en una nota publicada a la seva Web, aquesta dada, avançant-la al dia 14.  La raó “setmana santa”.  Es clar, en el moment en que s’elabora el calendari fiscal, no es sap quins dies son festius...  Finalment pel que sembla, hisenda rectifica i el termini torna com estava, el 15.   

Recordeu  que  aquest trimestre no es podran presentar “en paper”  els models  111 i 303, la presentació d’aquestes declaracions haurà de ser per a tothom per Internet. 
Rafel Solé
Rs-assessors

viernes, 4 de abril de 2014



A TENIR EN COMPTE, aquest trimestre el termini per presentar les declaraicons tributàries a ingressar domiciliades s'avança respecte la data que publica el calendari fiscal al dia 14 d'abril de 2014. 
Cal tenir en copmte també que des del 1 de gener de 2014, s'elimina la presentació en paper pre-imprès dels models d'autoliquidació 111 i 303.

lunes, 31 de marzo de 2014




Recordar. Avui 31 març,  finalitza la prorroga establerta per poder acollir-se al règim especial del criteri de caixa en l' IVA. D'optar per aquest règim, el mateix s'aplicarà a partir de la primera declaració que correspongui al període iniciat en data 1 d'abril (generalment en la declaració corresponent al 2 trimestre de l'any en curs). Serà ja aplicable per a la declaració del primer trimestre per a aquells subjectes passius que van exercir l'opció en el mes de desembre.

Rafel Solé

jueves, 27 de marzo de 2014


Ara fa un any,   Rs Assessors va obrir les seves portes.  Volem agrair tot l’ajut i recolzament rebut per part de  les nostres famílies i amics i en especial la confiança rebuda per part dels nostres clients.  Estem contens de la tasca duta a terme i de poder ajudar en la fetjuda tasca de complir amb les diferents obligacions administratives. La resolució dels problemes dels clients és la nostra satisfacció.  GRACIES. De part de tot l’equip de Rs-Assessors. 

martes, 25 de marzo de 2014


“TARIFA PLANA DE COTIZACIÓN EN LA SEGURIDAD SOCIAL”


Con la Publicación  del Real Decreto Ley 3/2014 de 28 de febrero, de medidas urgentes para el  fomento del empleo y la contratación indefinida, entra en vigor la “denominada tarifa plana de cotización”,  a nivel de crítica indicar que la profusión de constantes modificaciones normativas que intentan fomentar el empleo y la actividad económica en general,  crea cierta confusión y constata improvisación, que nada ayuda a nuestras empresas.  Parece inverosímil que  poco después de aprobar los presupuestos generales del estado, se publiquen normas como la presente, pero vivimos en el país que vivimos… que le vamos a hacer.
La “tarifa plana” se aplicará a las nuevas contrataciones indefinidas que mantengan el empleo neto durante al menos tres años.  Podrán beneficiarse de dicha medida cualquier empresa, sea cual sea su tamaño, tanto si la contratación es a tiempo completo, como si lo es a tiempo parcial, respecto a los contratos celebrados entre el 25 de febrero de 2014 y el 31 de diciembre de 2014, siempre que la contratación suponga creación de empleo neto.   
La cuota a ingresar por contingencias comunes será de 100€ mensuales, siendo de 75 ó 50 euros mensuales en los contratos a tiempo parcial en función de la jornada de trabajo.
Tener en cuenta que la tarifa “plana”, lo es únicamente respecto la cuota por contingencias comunes y no abarca otros conceptos.
Con carácter general la reducción de cuotas de la seguridad social hasta dicha “tarifa plana”, se aplicará durante un periodo de 24 meses, si bien durante los 12 meses siguientes las empresas con menos de 10 trabajadores tendrán derecho a obtener una reducción del 50% de la cotización por contingencias comunes.
El empresario deberá hallarse al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias y de seguridad social, tanto en la fecha de alta de los trabajadores como durante la aplicación de la reducción, si existiese una falta de ingreso total o parcial se produciría la pérdida automática de la reducción.
Otros de los requisitos exigidos son no haber sido excluido del acceso a beneficios de programas de empleo por sanciones y mantener el nivel de empleo total e indefinido alcanzado con la contratación. Se exige que la empresa no haya extinguido contratos de trabajo por causas objetivas o despidos disciplinarios declarados judicialmente improcedentes, o despidos colectivos a partir del 25-2-2014.
La medida no podrá aplicarse en relaciones laborales de carácter especial, sistemas especiales seguridad social y contratación de determinados familiares del empresario. Si podrá aplicarse para la contratación de hijos de trabajador autónomo menor de 30 años o mayor en situaciones especiales de inserción social. 
El empresario que se aplicara la reducción si incumpliera los requisitos deberá reintegrar las cantidades dejadas de ingresar.


Susana Castro